Maksupalvelut Checkout ja Paytrail yhdistyivät yrityskaupan myötä keväällä 2021 Paytrail-brändiksi. Yhdistymisen myötä MyCashflow'n Checkout-integraatio muutetaan uudistetuksi Paytrail-integraatioksi. Vanhan Paytrail-maksupalvelun käyttäjät siirretään automaattisesti käyttämään uudistettua Paytrailia alkuvuodesta 2022.

Verkkokaupan kaikki Checkoutia käyttäneet maksutavat on muutettu käyttämään uudistettua Paytrailia 5.10.2021. Maksutapojen päivittäminen ei vaadi sinulta mitään, mutta tarkista kuitenkin ettei verkkokaupan sisältöteksteissä mainita Checkoutia enää missään.

Maksujen vastaanottaminen tapahtuu uudessa Paytrail-integraatiossa täysin samoin kuin Checkoutia käytettäessä.

Myös hinnoittelu pysyy uudessa Paytrailissa samana kuin vanhassa Checkoutissa.

Uudistetun Paytrailin ja vanhan Checkoutin erot

Alla käydään läpi tärkeimmät muutokset siirryttäessä Checkoutista uudistettuun Paytrailiin.

Saatavilla olevat maksutavat

Maksupalvelujen yhdistymisen myötä saatavilla olevien maksutapojen valikoima muuttuu.

Katso Paytrailin sivuilta lista palvelun sisältämistä maksutavoista.

Maksaminen

Jatkossa verkkokauppasi asiakkaat näkevät verkkokaupan kassalla Paytrailin brändin mukaisesti tyylitellyn kassan, mutta itse maksutoiminnot pysyvät ennallaan.

Maksujen seuranta

Jatkossa tiedot uudistetulla Paytrail-integraatiolla suoritetuista maksuista löytyvät Paytrailin kauppiaspaneelista.

Uuden ja vanhan Paytrailin erot

Päivityksen jälkeen MyCashflow'ssa on saatavilla kaksi Paytrail-maksupalvelua, joiden väliset erot käydään läpi alla:

• Uudistettu Paytrail sisältää maksulinkkitoiminnon.

Maksulinkkitoiminnon avulla voit luoda verkkokaupan hallintatyökalun kautta maksutapahtumia, jotka on mahdollista suorittaa käyttämällä Paytrailin maksutoimintoja.

• Uudistettu Paytrail ei sisällä maksusivun ohitusta.

Vanhassa Paytrail-integraatiossa saatavilla ollut maksusivun ohitus ei ole saatavilla uudessa integraatiossa, joten Paytrailin maksutapavalikkoa ei saa upotettua verkkokaupan kassaan.

• Uudistettu Paytrail ei sisällä tukea Paypalille.

Jos haluat käyttää Paypalia verkkokaupan maksupalveluna, MyCashflow'ssa on saatavilla suora Paypal-integraatio.

Poista verkkokaupan sisällöistä maininnat Checkoutista

Jos verkkokaupan maksutavoilla on ollut käytössä Checkout, se on päivittynyt automaattisesti käyttämään uudistettua Paytrail-integraatiota.

Tarkista kuitenkin ettei verkkokaupassa enää mainita Checkoutia sisältöteksteissä:

• Tarkista maksutapojen nimet, kuvaustekstit ja maksuohjeet.
  • Tarkista sisältötekstit, kuten toimitusehdot ja tietosuojaseloste.
  • Tarkista teeman mahdolliset maksutapabannerit.
  • Tarkista sähköpostien ym. sisäisten tekstien sisällöt sanakirjassa (käytä hakusanaa Checkout).

Uudistetun Paytrailin käyttöönotto

Kaikki vanhaa Paytrailia käyttävät maksutavat muutetaan automaattisesti käyttämään uudistettua integraatiota alkuvuodesta 2022, mutta voit myös itse ottaa uuden Paytrailin käyttöön milloin tahansa.

Aloita tilaamalla itsellesi uudistettu Paytrail-palvelu:

1. Mene hallintatyökalun sivulle Asetukset > Maksutavat.
  2. Avaa Paytrailin tilauslomake vasemmalta palstalta.
  3. Täytä tarvittavat tiedot lomakkeelle ja lähetä se.

Paytrail käsittelee tilauksesi ja ilmoittaa kun maksupalvelu on valmis käyttöön.

Seuraavaksi voit kopioida vanhat Paytrail-maksutavat ja korvata niiden maksupalvelun uudella Paytrail-integraatiolla:

1. Mene hallintatyökalun sivulle Asetukset > Maksutavat.
  2. Avaa maksutapa vasemman reunan valikosta.
  3. Paina maksutavan tietojen oikeassa yläkulmassa Kopioi-painiketta.

Maksupalvelun valintaikkuna avautuu.

4. Valitse maksupalveluksi Paytrail
  5. Syötä Paytraililta saamasi kauppiastunnukset sivun alareunan lomakkeelle ja tallenna lomake.

Tämän jälkeen verkkokauppaan on luotu uusi piilotettu maksutapa, jonka asetukset ovat vastaavat kuin alkuperäisellä. Vain maksupalvelu on muuttunut.

6. Muuta tarvittaessa uuden maksutavan asetuksia haluamiksesi.
  7. Kun olet valmis, julkaise maksutapa käyttämällä Näytä valituissa kauppaversioissa -asetusta maksutavan tiedoissa.

Nyt verkkokaupan kassalla on käytössä uutta Paytrail-integraatiota käyttävä maksutapa.

Jos Paytrailia käyttäviä maksutapoja on useita, toista yllä mainitut vaiheet niiden kaikkien kohdalla. Poista lopuksi vanhaa integraatiota käyttäneet maksutavat.