Uudelle Klarna Checkout v3:lle on lisätty tuki kaikissa MyCashflow-verkkokaupoissa 15.12.2020. Tällä sivulla käydään läpi uuden version tuomat muutokset sekä KCO:n päivittäminen uuteen versioon.

Jos olet tähän mennessä käyttänyt Klarna Checkoutin vanhaa versiota, maksupalvelusi on päivitetty automaattisesti ja maksutta uuteen versioon.

Jos asennat Klarna Checkoutia verkkokauppaasi ensimmäistä kertaa, saat automaattisesti käyttöön uuden v3-version.

Klarna Checkout v3 on tuotu saataville kaikkiin MyCashflow-verkkokauppoihin 15.12.2020.

Maksupalvelu päivittyy verkkokaupassa automaattisesti ja maksutta, mutta päivityksen jälkeen se on piilotettu asiakkailta.

Lue lisää maksupalvelun päivityksestä.

Klarna Checkout v3 eroaa merkittävästi vanhasta v2-versiosta ominaisuuksien ja ulkoasun osalta. Katso alta yhteenveto uuden version tuomista muutoksista:

• Uusi Klarna Checkout on entistä enemmän kokonainen kassaratkaisu – ei pelkkä maksutapa.

Klarna Checkoutin kanssa voi päivityksen jälkeen käyttää samassa versioissa muita maksupalveluja vain rajoitetusti. Tällä hetkellä tuettuna ainoastaan MyCashflow'n sisäiset Lasku, Ennakomaksu ja Postiennakko -maksutavat sekä PayPal.

MyCashflow'n asiakaspalvelu voi lisätä verkkokauppaasi tuen Klarnan ulkoisille maksupalveluille.

• Päivitys tuo verkkokauppaan täysin uudistetun, helppokäyttöisen ja selkeän Klarna-kassan.

Samassa yhteydessä vanhat Klarna-kassojen teemasivupohjat poistuvat käytöstä. Jatkossa Klarna Checkout -kassa on MyCashflow-järjestelmän sisäinen sivu, jonka ulkoasua voi räätälöidä ainoastaan värien osalta.

• Klarna Checkout v3:a käyttävissä versioissa on oltava käytössä SSL-salaus.
  • Klarna Checkoutin hinnoittelu muuttuu.

Jos käytät jo Klarna Checkout v2 -maksupalvelua, hinnoittelu kuitenkin pysyy ennallaan tililläsi päivityksen jälkeenkin.

Katso uusi hinnasto.

• Uudella Klarna Checkoutilla voi myydä entistä useampiin maihin.

Katso päivitetty lista Klarna Checkoutin tukemista maista.

• Maksupalvelun asetuksia hallitaan jatkossa erillisellä Asetukset > Klarna Checkout -sivulla.

Päivityksen jälkeen verkkokaupassa on aina vain yksi Klarna Checkout -kassajärjestelmä, jonka asetukset eivät ole käytettävissä maksutapojen asetuksissa.

• Kassa sisältää tuen Klarna Shipping Assistant -palvelulle

Toimitustavat esitetään Klarna Checkout -kassalla eri tavalla kuin tavallisella MyCashflow-kassalla. Voit myös asettaa toimitustavoille toimitusta koskevia lisätietoja ja toimitusaikatiedot.

Lue lisää toimitustavoista Klarna Checkout -kassalla.

• Klarna Checkout v3 ei sisällä testitilaa.
  • Tilausten tiedot ovat aina ajan tasalla Klarnan kuluttajasovelluksessa.

Aiemmin kaikkia tilaukseen tehtyjä muutoksia ei päivitetty Klarnan kuluttajasovellukseen, jolloin asiakas saattoi nähdä sovelluksessa tietoja, jotka erosivat verkkokaupan tilausseurannasta.

Jos muokkaat tilausten sisältöä (esim. lisäät tai poistat tuotteita) ennen niiden toimittamista, Klarna tarkistaa tehdyt muutokset ja voi tarvittaessa hylätä ne riippuen asiakkaan luottokelpoisuudesta.

• Klarnan on-site messaging -bannerit ovat lisättävissä verkkokauppaan pienellä teemamuutoksella.

On-site messaging -bannerien avulla voit näyttää verkkokaupassa Klarnaan rekisteröityneille asiakkaille personoituja viestejä.

Katso ohjeet on-site messaging -bannerien käyttöön.

Tutustu myös uuden Klarna Checkoutin asennus- ja käyttöohjeisiin.

Klarna Checkoutin päivittäminen verkkokaupassa

Vanha Klarna Checkout v2 -maksupalvelusi päivitetään automaattisesti ja maksutta uuteen v3-versioon.

Päivitys on ajettu kaikkiin MyCashflow-kaupoihin syksyn 2020 aikana, ja päivitys vietiin loppuun 15.12.2020. Jos olet käyttänyt KCO:n vanhaa versiota, olet saanut viestin MyCashflow-asiakaspalveluchatin kautta päivityksen yhteydessä.

Päivityksen jälkeen uusi Klarna Checkout v3 -kassaratkaisu on oletusarvoisesti piilossa. Muut vanhan v2-version asetukset säilyvät ennallaan. Voit asettaa Klarna Checkoutin näkyville verkkokaupan hallintatyökalun sivulla Asetukset > Klarna Checkout > Yhteenveto.

Klarna Checkout lopettaa vanhan v2-version tuen 15.1.2020. Tämän jälkeen KCO:n vanha versio ei toimi enää verkkokaupassa.

Google Analytics Klarna Checkout -kassalla

Eri Google Analytics -seurantatunnusten eri kauppaversioissa käyttäminen uudessa Klarna Checkout -kassalla vaatii toimenpiteitä. Aiemmat toteutukset, joissa yleinen Google Analytics -seurantatunnus ylikirjoitettiin kaupan teemassa versiokohtaisesti käyttämällä {GoogleAnalyticsScript}-tagia, eivät toimi Klarna Checkout v3-versiossa.

Tarvittaessa voit pyytää apua verkkokauppasi versiokohtaisten Google Analytics -seurantatunnusten selvittämisessä teemasi suunnittelijalta tai MyCashflow'n asiakaspalvelusta.