Maksullisia paketteja käyttävien MyCashflow-verkkokauppojen tuotehaku on uudistettu. Päivityksessä haun taustateknologia vaihdetaan, mikä edesauttaa hakutoimintojen jatkokehittämistä ja sitä kautta mahdollistaa jatkossa paremman käyttökokemuksen sekä verkkokauppojen asiakkaille että kauppiaille.

Tuotehaun uudistaminen ei vaadi kauppiaalta toimenpiteitä, vaan uutta hakua on otettu automaattisesti käyttöön verkkokaupoissa lokakuusta 2023 alkaen.

Haun näkyvät toiminnallisuudet eivät muutu päivityksessä (esim. haun URL-osoite pysyy ennallaan). Suositellut hakusanat tosin nollautuvat päivityksen yhteydessä, mutta suositukset alkavat täydentyä uudestaan heti, kun asiakkaat alkavat tehdä uusia hakuja verkkokaupassa.

Haun toiminnallisuuksia ja ominaisuuksia kehitetään aktiivisesti uudistuksen jälkeenkin. Tiedotamme muutoksista ohjelmistopäivitystiedotteissamme.

Tuotehaun uudistus tuo mukanaan parannuksia ja uusia toimintoja, jotka koskevat kaikkia maksullisen palvelupaketin verkkokauppoja. Tärkeimpiä ovat seuraavat ominaisuudet:

Nopeampi indeksointi

Tuotetietoihin tehdyt muutokset päivittyvät uuteen hakuun lähes reaaliaikaisesti eli muutaman minuutin viiveellä. Aiemmin päivitykset näkyivät hakutuloksissa vasta seuraavana päivänä.

Hakuoperaattorit

Uusi haku mahdollistaa sanahaun rajaamisen alla esitettyjen hakuoperaattorien avulla:

• Tarkka ("")

Laittamalla hakutermin lainausmerkkeihin voit suorittaa täsmällisiä hakuja. Tällöin haku palauttaa vain tuotteet, joiden tiedoista löytyy täsmälleen annettu hakutermi.

Näin on mahdollista hakea tuotetta esimerkiksi mallinimen tai tuotenumeron perusteella.

Esimerkki: "iPhone 15"

• Sisällyttäminen (+)

Sisällytysoperaattorin (+) avulla voit hakea tuotteita usean eri sanan perusteella. Näin voit esimerkiksi hakea tuotteita, joiden tuotetiedot sisältävät sanat "paita" ja "musta". Kaikkien hakusanojen pitää esiintyä tuotetiedoissa, mutta ne voivat olla missä tahansa haun kohdekentissä ja missä tahansa järjestyksessä.

Esimerkki: paita +musta

• Poissulkeminen (-)

Jos haluat rajata hakutuloksista pois tuotteet, joiden tiedoissa esiintyy tiettyjä sanoja, voit käyttää poissulkuoperaattoria (-). Operaattorin avulla voit esimerkiksi hakea tuotteita, joiden tuotetiedot sisältävät sanan "paita", mutta eivät sanaa "musta".

Esimerkki: paita -musta