MyCashflow-hallintatyökaluun kirjautuminen on jatkossa mahdollista vain kaupan oletusarvoisen *.mycashflow.fi/flow-muotoisen osoitteen kautta. Päivitys parantaa verkkokaupan tietoturvaa ja helpottaa versioiden käyttöä hallinnassa. Lue tästä artikkelista lisää kirjautumisesta ja päivityksen muista vaikutuksista.

Hallintatyökaluun kirjautuminen jatkossa

Alkaen loppuvuodesta 2021 verkkokaupan hallintaan ei voi kirjautua enää oman domainin kautta, vaan kirjautuminen tapahtuu jatkossa aina oletusosoitteen – eli *.mycashflow.fi-muotoisen osoitteen – kautta. Muutoksen jälkeen

voit kirjautua osoitteessa https://kaupannimi.mycashflow.fi/flow

et voi kirjautua osoitteessa https://www.kaupannimi.fi/flow

Löydät verkkokaupan oletusarvoisen *.mycashflow.fi-muotoisen osoitteen hallintatyökalun sivulta Tili.

Päivitys helpottaa versioiden käyttöä hallinnassa

Hallintatyökalu on aiemmin käyttänyt versiokohtaisia kirjautumissessioita, minkä vuoksi on vaadittu uusi sisäänkirjautuminen vaihdettaessa versiota hallinnassa ylävalikon versiovalitsimen avulla.

Tämän päivityksen jälkeen voit vaihtaa versiota aina saumattomasti ilman ylimääräistä sisäänkirjautumista.

Ongelma on koskenut myös Siirry kauppaan -toimintoa: aiemmin hallintatyökalun kirjautuminen ei ole ollut voimassa kaupan puolella kaikissa versioissa.

Päivitys parantaa verkkokaupan tietoturvaa

Omien domain-nimien kautta kirjautumiseen on liittynyt tiettyjä tietoturvaongelmia, jotka päivitys ratkaisee. Päivitys takaa esimerkiksi, että hallintatyökalun kirjautuminen tapahtuu aina salatun HTTPS-yhteyden kautta. Käytettäessä omaa domainia ja SSL-sertifikaattia salaus voi vanhentua, mutta .mycashflow.fi-osoitteen kautta kirjauduttaessa käytetään aina MyCashflow'n omaa sertifikaattia.

Päivitys mahdollistaa myös tulevaisuudessa useiden tietoturvaan liittyvien ominaisuuksien kehittämisen.