Jos verkkokaupan asetuksiin on syötetty Gmailin tai jonkin muun yleisesti saatavilla olevan sähköpostipalvelun osoite, automaattisten sähköpostiviestien (kuten tilausvahvistusten) lähetysosoitteena on jatkossa MyCashflow'n oma noreply-osoite. Muutos astuu voimaan tammikuun 2024 lopussa.

Mistä on kyse?

Google vaatii jatkossa, että massasähköpostien lähetysosoitteet ovat vahvistettuja eli että viestejä ei lähetetä jonkun muun nimissä. Yleisesti saatavilla olevien sähköpostipalvelujen osoitteet eivät näin ollen sovellu massalähetykseen, koska lähettäjäksi on niissä merkitty Google, Yahoo tms. sähköpostipalveluja tarjoava yritys.

Muutos astuu voimaan tammikuun 2024 lopussa.

Muutoksen taustalla on trendi, jossa massasähköpostien lähettäjiä vaaditaan parantamaan sähköpostin käyttäjien turvallisuutta. Aiemmin myös Yahoo on toteuttanut vastaavan muutoksen.

Lue lisää muutoksesta Googlen sivulta.

Miten verkkokaupan sähköpostien lähetys muuttuu?

Jos verkkokauppasi on tähän asti käyttänyt automaattisten viestien lähettämiseen yleisen sähköpostipalvelun osoitetta, muutoksen jälkeen kyseiset viestit lähtevät no-reply@mycashflow.fi-osoitteesta.

MyCashflow-osoitetta käyttävissä viesteissä on mukana myös alkuperäinen lähettäjän osoite (eli asetuksiin mahdollisesti syötetty Gmail- tai vastaava osoite), johon asiakkaat voivat tarvittaessa lähettää vastausviestin. Tämä varmistaa esimerkiksi tilauskommenttien toimivuuden jatkossakin.

• Jos verkkokauppasi käyttää omassa domainissasi toimivaa sähköpostiosoitetta (esim. mail@yritys.fi), sinun ei tarvitse reagoida muutokseen. Sähköpostien toimittaminen entiseen tapaan varmistetaan ohjelmiston tasolla, ja tulevaisuudessa toteutetaan muutoksia, jotka parantavat sähköpostien perillemenoa entisestään.

Jatkossa voit hallinnoida verkkokaupan sähköpostiosoitteita erillisellä asetussivulla, johon syöttämäsi osoitteet lähetetään vahvistettavaksi automaattisesti.

• Jos käytät jonkin yleisen sähköpostipalvelun osoitetta (esim. mail@gmail.com), sähköpostien lähetys jatkuu tammikuun 2024 lopun jälkeen no-reply@mycashflow.com-osoitteesta.

Suosittelemme kuitenkin ottamaan käyttöön omassa domainissasi toimivan sähköpostilaatikon (saatavilla MyCashflow'n kautta), jotta voit varmistaa viestien perillemenon. Myös asiakasnäkökulmasta omaa domainia käyttävä osoite on vakuuttavampi.

Voit tilata MyCashflow'lta sekä oman domainin että Googlen ammattilaissähköpostin.

Näitä käyttämällä voit varmistaa, että verkkokaupan sähköpostit saavuttavat vastaanottajansa Googlen vaatimien käytäntöjen mukaan.