Uudelle Klarna Checkout v3:lle lisätään tuki MyCashflow'ssa 12.10.2020 alkaen. Tällä sivulla käydään läpi uuden version tuomat muutokset sekä KCO:n päivittäminen uuteen versioon.

Jos käytät tällä hetkellä Klarna Checkoutin vanhaa versiota, maksupalvelusi päivitetään automaattisesti ja maksutta uuteen versioon.

Jos asennat Klarna Checkoutia verkkokauppaasi ensimmäistä kertaa, saat automaattisesti käyttöön uuden v3-version.

Klarna Checkout päivitetään MyCashflow-verkkokaupoissa 12.10.2020 alkaen.

Maksupalvelu päivittyy verkkokaupassa automaattisesti ja maksutta.

Lue lisää maksupalvelun päivityksestä.

Klarna Checkout v3 eroaa merkittävästi vanhasta v2-versiosta ominaisuuksien ja ulkoasun osalta. Katso alta yhteenveto uuden version tuomista muutoksista:

• Uusi Klarna Checkout on entistä enemmän kokonainen kassaratkaisu – ei pelkkä maksutapa.

Klarna Checkoutin kanssa ei voi päivityksen jälkeen käyttää samassa versioissa muita maksupalveluja (lukuunottamatta valikoituja, jatkokehityksessä tuettavia palveluja).

• Päivitys tuo verkkokauppaan täysin uudistetun, helppokäyttöisen ja selkeän Klarna-kassan.

Samassa yhteydessä vanhat Klarna-kassojen teemasivupohjat poistuvat käytöstä. Jatkossa Klarna Checkout -kassa on MyCashflow-järjestelmän sisäinen sivu, jonka ulkoasuun ei voi vaikuttaa teemassa.

• Klarna Checkout v3:a käyttävissä versioissa on oltava käytössä SSL-salaus.
  • Klarna Checkoutin hinnoittelu muuttuu.

Jos käytät jo Klarna Checkout v2 -maksupalvelua, hinnoittelu kuitenkin pysyy ennallaan tililläsi päivityksen jälkeenkin.

Katso uusi hinnasto.

• Uudella Klarna Checkoutilla voi myydä entistä useampiin maihin.

Katso päivitetty lista Klarna Checkoutin tukemista maista.

• Maksupalvelun asetuksia hallitaan jatkossa erillisellä Asetukset > Klarna Checkout -sivulla.

Päivityksen jälkeen verkkokaupassa on aina vain yksi Klarna Checkout -kassajärjestelmä, jonka asetukset eivät ole käytettävissä maksutapojen asetuksissa.

• Kassa sisältää tuen Klarna Shipping Assistant -palvelulle

Toimitustavat esitetään Klarna Checkout -kassalla eri tavalla kuin tavallisella MyCashflow-kassalla.

Lue lisää toimitustavoista Klarna Checkout -kassalla.

• Klarna Checkout v3 ei sisällä testitilaa.
  • Klarna Checkout v3 ei sisällä B2B-kassaa.
  • Tilausten tiedot ovat aina ajan tasalla Klarnan kuluttajasovelluksessa.

Aiemmin kaikkia tilaukseen tehtyjä muutoksia ei päivitetty Klarnan kuluttajasovellukseen, jolloin asiakas saattoi nähdä sovelluksessa tietoja, jotka erosivat verkkokaupan tilausseurannasta.

Jos muokkaat tilausten sisältöä ( esim. lisäät tai poistat tuotteita) ennen niiden toimittamista, Klarna tarkistaa tehdyt muutokset ja voi tarvittaessa hylätä ne riippuen asiakkaan luottokelpoisuudesta.

• Klarnan kauppiasportaalissa ei voi tehdä muutoksia Klarna Checkout -tilauksiin.
  • Klarnan on-site messaging -bannerit ovat lisättävissä verkkokauppaan pienellä teemamuutoksella.

On-site messaging -bannerien avulla voit näyttää verkkokaupassa Klarnaan rekisteröityneille asiakkaille personoituja viestejä.

Katso ohjeet on-site messaging -bannerien käyttöön.

Tutustu myös uuden Klarna Checkoutin asennus- ja käyttöohjeisiin.

Klarna Checkoutin päivittäminen verkkokaupassa

Vanha Klarna Checkout v2 -maksupalvelusi päivitetään automaattisesti ja maksutta uuteen v3-versioon.

Päivitys ajetaan MyCashflow-verkkokauppoihin vaiheittain alkaen 12.10.2020. Saat viestin MyCashflow-asiakaspalveluchatin kautta, kun Klarna Checkout on päivitetty.

Päivityksen jälkeen uusi Klarna Checkout v3 -kassaratkaisu on oletusarvoisesti piilossa. Muut vanhan v2-version asetukset säilyvät ennallaan. Voit asettaa Klarna Checkoutin näkyville verkkokaupan hallintatyökalun sivulla Asetukset > Klarna Checkout > Yhteenveto.

Klarna Checkout lopettaa vanhan v2-version tuen 15.1.2020. Tämän jälkeen KCO:n vanha versio ei toimi enää verkkokaupassa.

Tuen lisääminen KCO v3:ssa tuetuille maille

Klarna Checkout v3:n avulla voit myydä aiempaa useampiin maihin, mutta päivityksen yhteydessä Klarna-tilille jäävät käyttöön vain vanhassa v2-versiossa tuetut maat.

Kun Klarna Checkout on päivitetty verkkokaupassasi, ota yhteyttä Klarnan tukeen, ja pyydä Klarnaa lisäämään tilillesi tuki kaikille tuetuille maille.

Google Analytics Klarna Checkout -kassalla

Eri Google Analytics -seurantatunnusten eri kauppaversioissa käyttäminen uudessa Klarna Checkout -kassalla vaatii toimenpiteitä. Aiemmat toteutukset, joissa yleinen Google Analytics -seurantatunnus ylikirjoitettiin kaupan teemassa versiokohtaisesti käyttämällä {GoogleAnalyticsScript}-tagia, eivät toimi Klarna Checkout v3-versiossa.

Tarvittaessa voit pyytää apua verkkokauppasi versiokohtaisten Google Analytics -seurantatunnusten selvittämisessä teemasi suunnittelijalta tai MyCashflow'n asiakaspalvelusta.